Viikon autouutiset

EDISTYKSELLINEN UUSI HYUNDAI TUCSON SAI LISÄÄ TEHOA, PIENEMMÄT PÄÄSTÖT JA HUIPPULUOKAN VARUSTELUN

Täysin uusi Hyundai Tucson on merkittävä kehitysaskel valmistajan tuotevalikoimassa. Muotoilu on viety uudelle tasolle. Uuden sukupolven täyshybridijärjestelmä, sähköisesti säätyvä iskunvaimennus, jatkuvasti muuttuvalla venttiilinajoituksella varustettu (Continuously Variable Valve Duration CVVD) bensiini-turbomoottori sekä koko mallistossa vakiovarusteena olevat, huipputeknologiaa edustavat uudet Parametric Hidden Lights -päiväajovalot ja -takavalot erottavat sen kaikista muista tielläliikkujista. Tulevaisuutta ajatteleva ihastuu koko perhettä hemmottelevaan mukavuuteen, kuten uuteen kolmialueilmastointiin ja 64 värisävyyn säädettävään sisätilojen valaistukseen sekä mittavasti uudistuneisiin turvallisuusjärjestelmiin, kuten risteysaluetta valvovaan tutkajärjestelmään. Ensimmäisenä markkinoille saapuvat marraskuussa 2020 hybridi- ja 48 voltin kevythybridivoimalinjat sekä bensiini- että dieselvaihtoehtoina.

Lue tämä juttu loppuun meidän aikaisemmasta artikkelista.

Uusi, sähköistetty Touareg R ladattava hybridi sai hinnan – Touareg eHybrid -malli myyntiin marraskuun lopulla

Volkswagen kasvattaa edelleen ladattavien hybridien tarjontaa. Uusi Touareg, Volkswagenin lippulaivamalli on nyt saatavilla kahtena eri tehoisena ladattavana hybridiversiona. Uusien Touaregin ladattavien hybridien toimintamatka sähköllä on jopa 46 km (WLTP) ja se kattaa suurimmalle osalle tyypillisen päivittäisen työmatkan. Touaregin ladattavien hybridiversioiden kokonaistoimintamatka on noin 810 km.

Volkswagen Touareg eHybrid ladattavan hybridin voimalinja koostuu 3-litraisesta V6-bensiinimoottorista (250 kW/340 hv) ja sähkömoottorista (100 kW/136 hv). Yhteisteho on 280 kW (381 hv) ja yhteisvääntöä on tarjolla 600 Nm. Kiihdytys 0–100 km/h vie 6,3 sekuntia. Kaikkien aikojen tehokkaimman Touareg R ladattavan hybridin yhteisteho on puolestaan 340 kW (462 hv) ja vääntöä 700 Nm. R-version kiihdytys 0–100 km/h vie vain 5,1 sekuntia. Molemmissa versioissa voima siirretään vakiovarusteiselle 4MOTION-nelivetojärjestelmälle ja vaihteenvaihdon hoitaa 8-vaihteinen Tiptronic-automaattivaihteisto. Uudella SUV-mallilla voi ajaa pelkästään sähköllä aina 140 km/h nopeuteen saakka; sen jälkeen turboahdettu V6 TSI -bensiinimoottori avustaa sähkömoottoria.

Lue juttu kokonaan loppuun dynamicdriving.fi verkkosivuilta.

Uudistunut Renault Mégane – Renault Méganessa yhdistyvät mukavuus ja taloudellisuus

Vuonna 1995 esitelty Renault Mégane on Euroopassa yksi luokkansa suosituimmista automalleista, ja sen neljää sukupolvea on myyty jo yli seitsemän miljoonaa kappaletta. Monipuoliseen mallisarjaan kuuluu nyt entistä enemmän vaihtoehtoja tilavasta lataushybridifarmarista luokkansa nopeimpaan viisioviseen urheilulliseen hatchbackiin. 

Renault Méganen nykyinen sukupolvi on saanut kiitosta upeasta ulkonäöstään. Sen takia muotoihin ei ole uudistuksen yhteydessä tehty merkittäviä muutoksia. Edessä on nyt tehokkaat virtaa säästävät täys-LED valot, joissa on merkin tunnukseksi otettu C-valokuvio.  Myös sumuvalot ovat nyt toteutettu LED-tekniikalla. Lisäksi keulalla on uusi puskuri ja auton tyylikkyyttä painottava kromisäleikkö.

Lue tämäkin juttu loppuun dynamicdrivingin sivuilta.