IVECO BUS on vaihtoehtoisia käyttövoimia hyödyntävien linja-autojen johtava valmistaja, joka lanseerasi aiemmin tänä vuonna uuden sukupolven URBANWAY-hybridikaupunkibussinsa. Nyt yritys esittelee uuden hybriditeknologiansa CROSSWAY Low Entry -malleissa, joita on saatava uusiutuvan polttoaineen XTL (X-To-Liquid)- ja kaasuversioina.
- Uusi CROSSWAY LE Hybrid – tällä hetkellä saatavana luokassa I kaupunkikäyttöön ja luokassa II esikaupunkikäyttöön.
- · IVECO BUS esittelee CROSSWAY LE Hybrid -mallinsa FIAA 2022 -tapahtumassa Madridissa (halli 9, osasto 9C02) 18.–21.10. Esillä on 12 metriä pitkä versio, jonka 43 Lineo-istuinta ja 2 taitettavaa istuinta mahdollistavat jopa 71 matkustajan kokonaiskapasiteetin.
- CROSSWAY LE Hybrid CNG sai Sustainable Bus of the Year 2023 -palkinnon ekologisuudesta kaupunkien välisessä kategoriassa.
IVECO BUS esittelee uusimman lisäyksen kestävän liikkuvuuden tarjontaansa FIAA 2022 -messuilla Madridissa, Espanjassa. Kyseessä on ensimmäinen Hybrid Low Entry -malli CROSSWAY-mallistossa, joka on segmenttinsä kiistaton eurooppalainen markkinajohtaja ennätyksellisellä lähes 55 000 yksikön tuotannolla. Uusiutuvan polttoaineen XTL- ja kaasuversiona saatavien uusien hybridimalliensa myötä brändi laajentaa entisestään tehokkaiden ratkaisujen tarjontaansa, joka mahdollistaa liikenteenharjoittajille hiilijalanjäljen pienentämisen.
– Esikaupunkimallistomme laajentaminen uudella CROSSWAY LE Hybrid-mallilla antaa liikenteenharjoittajille mahdollisuuden hyötyä energiakustannusten ja CO2 -päästöjen merkittävästä vähenemisestä aiempiin sukupolviin verrattuna. Tämä on uusi askel strategiassa, jonka Iveco on vaihtoehtoisten vetoajoneuvojen johtavana toimijana ottanut käyttöön edistääkseen energiasiirtymää erilaisten teknologioiden avulla. Näin se voi tarjota asiakkaille heidän missionsa ja vaatimustensa mukaisia ratkaisuja. Tämä uusi lanseerauksemme vahvistaa entisestään brändimme kykyä tarjota laajin kestävä valikoima, esikaupunkimallit mukaan lukien, ja vahvistaa näin johtajuuttamme yhtenä segmentin avaintoimijoista Euroopassa, kertoo Håkan Jönsson, business director IVECO North Europe & Baltics.
Selkeä muotoilu
Sähköinen voimansiirto kehitettiin tiiviissä yhteistyössä globaalin teknologiayritys Voithin kanssa. Se on varustettu 48 voltin akulla, joka on kytketty Voith DIWA NXT -vaihteistoon ja hyväksi todettuun Cursor 9 -moottoriin. DIWA NXT -vaihteisto on yhdistetty tehokkaaseen 35 kW:n sähköiseen energian talteenottomoduuliin, joka toimii käynnistimenä ja generaattorina hidastus- ja jarrutusvaiheiden aikana kertyneen kineettisen energian palauttamisessa, ja katolle on asennettu korkeaenerginen LTO-akku (48 V). Sähkömoottori tukee Cursor 9 -moottoria käynnistysvaiheissa säästäen näin polttoainetta.
Uudessa ratkaisussa on myös Stop & Start -toiminto, joka tarjoaa käyttäjille ja liikenteenharjoittajille useita etuja: se eliminoi melun ja tärinän, mikä lisää matkustajien, asukkaiden ja jalankulkijoiden mukavuutta bussipysäkeillä ja parantaa entisestään polttoainetaloudellisuutta.
Näiden ominaisuuksien ansiosta uuden sukupolven CROSSWAY LE Hybridsäästää polttoainetta ei-hybridiversioon verrattuna, mikä on tärkeä etu liikenteenharjoittajille energiakustannusten noustessa koko ajan. Lisäksi tämä uusiutuvan polttoaineen käytön mahdollistava hybridiratkaisu auttaa vähentämään hiilidioksidipäästöjä.
CROSSWAY LE Hybrid hyötyy myös CROSSWAYn tunnustetuista ominaisuuksista ja tarjoaa varusteita, jotka on suunniteltu parantamaan matkustajien ja kuljettajien hyvinvointia. Se on täysin kaatumissuojausta koskevan R66.02 -standardin ja R29.03-törmäystestien A ja B mukainen.
Palkittua ekologisuutta
Upouusi CROSSWAY LE Hybrid CNG on saanut arvostetun kestävän linja-auton Sustainable Bus of the Year 2023 -palkinnon Intercity-kategoriassa.
Laaja valikoima esikaupunkiliikenteen ratkaisuja
Uusi CROSSWAY LE Hybrid täydentää entisestään IVECO BUSin esikaupunkiliikenteen tuotevalikoimaa, joka sisältää nyt seuraavat mallit:
- 10,8-, 12-, 13- ja 14,5-metriset CROSSWAY Low Entry -mallit Diesel Cursor 9 -moottorilla, XTL-yhteensopiva, saatavana luokissa I ja II
- 12-metrinen CROSSWAY Low Entry (luokka I) Cursor 9 -kaasumoottorilla, biometaaniyhteensopiva
- 12- ja 13-metriset CROSSWAY Low Entry (luokka II) -kaasuversiot.
IVECO BUS CROSSWAY LE Hybrid -mallia valmistetaan Tšekin tasavallassa IVECO BUSin Vysoké Mýton tehtaalla, ja se on esitelty jo vuoden 2022 tarjouksissa. Toimitukset alkavat vuoden 2023 ensimmäisellä neljänneksellä.
Autoteippaukset ja muut mainosteippaukset
Oletko koskaan miettinyt, kuinka paljon auton teippaus maksaa? Tai jos oma firma on kaukana ”kaikesta”, niin kuinka vaikeata on itse kiinnittää omaa firman autoa varten tilatut teipit? Lohjalla toimiva Mainosteippaamo Omalogo Oy on tuottanut autoihin teippauksia jo vuosia, ja lähettänyt niitä myös oma toimiseen teippaamiseen ympäri Suomen. Teipit lähetetään Matkahuollossa yhtä helposti Helsinkiin kuin vaikkapa Utsjoelle. Yhtä lailla on mahdollista tilata myös oma ikkunateippaus tai se ikkunateippi ja ikkunatarra Matkahuollon kautta, mutta yleisesti esimerkiksi Omalogo Oy tuottaa myös toimituksen eli teippaa teipit autoon tai ikkunaan asiakkaan toiveiden mukaisesti, ja tarvittaessa auttaa myös suunnittelussa. On myös luonnollista, että Omalogo Oy ei tee teippauksia yli 100 kilometrin etäisyydelle Lohjasta, sillä silloin matkakulut ja matka-aika kus
Nettiaika alkaa olla yhä enemmän mobiiliaikaa
Mobiilinetti ja se meidän oma ihana älypuhelimemme ovat vieneet entistä enemmän varsinkin aikuisten lisääntyneestä vapaa-ajasta. Toisaalla käytämme puhelinta lukiessamme suoratoiston ohjelmien arvosteluita, toisaalta luemme sillä uusimmat ralliuutiset tai teemme lainavertailua netissä. Oli se syy mikä tahansa, aikuisilla on se älypuhelin entistä useammin kädessä – aina kun ei tee mitään muuta. Vai oletko tarkastellut omaa käyttäytymistäsi vaikka kotona ollessasi? Kuinka paljon illan aikan roikut omassa puhelimessasi – teetkö sillä osakesijoituksia vai vertailetko puhelinliittymien hintoja – kaikki ne löytyvät sieltä ja ovat saatavilla mobiilisti aina kun haluat – mutta missä tulee raja, oletko sinä jo kokeillut yhtä digitöntä päivää arjessasi, vaikka joku sunnuntai?