- Uusimmat testit osoittavat, että Mustang Mach-E:n latausaika on parantunut lähes 30 prosentilla aikaisempiin arvioihin nähden. Takavetoisen mallin isompaan akkuun (98 kWh) saa nyt ladattua jopa 119 kilometriä toimintamatkaa 10 minuutissa IONITY-pikalatausasemalla.
- Ford jatkaa sekä kotilatausmahdollisuuksien että julkisen latausverkoston laajentamista, jotta tulevaisuuden Ford-sähköautojen käyttäminen on mahdollisimman vaivatonta.
KÖLN, Saksa, 15.5.2020 – Fordin tuoreimmat testit osoittavat, että täysin uuden täyssähköisen Mustang Mach-E:n toimintamatkaa on mahdollista lisätä keskimäärin 119 kilometriä noin 10 minuutin latauksella IONITY-pikalatausasemalla.1
Tosielämän testeissä saatiin tulokseksi noin 26 kilometrin tai lähes 30 prosentin parannus aikaisempiin, perinteisemmillä tietokonesimuloinneilla suoritettuihin testeihin verrattuna. Testi tehtiin Mustang Mach-E:n takavetoisella mallilla, jossa on isompi, 98 kWh akku .
“Mustang-asiakkaat rakastavat ajamista, ja lyhyemmän latausajan ansiosta heille jää enemmän aikaa nauttia siitä,” sanoo Mark Kaufman, Global Director, Electric Vehicles. “Meille on ensisijaisen tärkeää nopeuttaa Mustang Mach-E:n lataamista, ja työskentelemme latauksen helpottamiseksi eri toimittajien kanssa pystyäksemme lisäämään muun muassa FordPassin kautta käytettävien latauspisteiden määrää.”
Nelivetomalliin (AWD) arvioidaan saatavan 107 kilometriä lisää toimintamatkaa noin 10 minuutin latauksella,1 ja sekä neli- että takavetomallien lataustason nosto 10 prosentista 80 prosenttiin arvioidaan tapahtuvan 45 minuutissa.2
Keskimäärin Mustang Mach-E:n toimintamatkan arvellaan kasvavan 10 minuutin latausajalla 91 kilometriä takavetoisella mallilla ja 85 kilometriä nelivetomallilla.2
Mustang Mach-E:n arvioitu toimintamatka on jopa 600 kilometriä mitattuna WLTP-mittausprosessin mukaan, minkä ansiosta sillä on mahdollista tehdä pitkiäkin matkoja luottavaisin mielin.
Ford tarjoaa Euroopassa alan johtavan Ford Charging Solutions -latausjärjestelmän, joka takaa saumattomat, integroidut latausmahdollisuudet sekä kotona että ympäri Eurooppaa.
Aiemmin tänä vuonna Stuart Rowley, Ford of Europe President pyysi hallituksia, teollisuutta ja instituutioita tukemaan sähköistymisen nopeuttamista kasvattamalla nopeammin julkisten latauspisteiden määrää. Samaan aikaan yhtiö sitoutui asentamaan 1000 latausasemaa Fordin toimitiloihin Euroopassa kolmen seuraavan vuoden aikana, jotta yhtiön työntekijöiden on yksinkertaista ja mukavaa ladata autojaan.
Täyssähköinen Mustang Mach-E toimii Fordin nopeasti laajenevan sähköistyneen malliston keihäänkärkenä, ja on yksi 18 Euroopassa vuoden 2021 loppuun mennessä esiteltävistä 18 sähköistyneestä mallista.
# # #
1 Arvioitu toimintamatka ja latausajat perustuvat valmistajan WLTP-mittausprosessin mukaan tekemien testien tuloksiin ja laskelmiin. Arvioidut lisäkilometrit perustuvat latauksen käynnistymisen jälkeen 10 minuuttiin aikana tapahtuvaan latausmäärään. Viralliset kulutuslukemat julkaista lähempänä tuotteen tuloa markkinoille. Latausnopeus laskee akun saavuttaessa täyden kapasiteetin. Tulokset voivat vaihdella riippuen latauksen ajankohdasta ja akun lataustilasta. Todelliseen toimintamatkaan vaikuttavat eri tekijät, kuten ajotapa, auton kunnossapito sekä litiumioniakun ikä ja kunto.
2 Latausajat perustuvat valmistajan testeihin. Laausnopeus laskee akun saavuttaessa täyden kapasiteetin. Tulokset voivat vaihdella riippuen latauksen ajankohdasta ja akun lataustilasta.
Ilmoitettu polttoaineen/energian kulutus, CO2-päästöt ja sähkökäyttöinen toimintasäde määritellään Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EU) 2017/1151 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Yhdenmukaistetun kevyiden hyötyajoneuvojen kansainvälisen testimenetelmän (WLTP) mukaisesti tyyppihyväksytylle kevyelle ajoneuvolle ilmoitetaan polttoaineen/energiankulutustiedot sekä CO2-päästötiedot uuden eurooppalaisen ajosyklin (NEDC) ja WLTP:n mukaisesti. WLTP korvaa NEDC:n kokonaan vuoden 2020 loppuun mennessä. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot muunnetaan NEDC-menetelmää vastaaviksi. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska eräitä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.
Lähde: MyNewsDesk