Ford Puman mallisto laajenee toukokuusta 2020 alkaen
- Helmikuussa Suomessa lanseerattu Ford Puma -mallisto laajenee.
- Automaattivaihteisten autojen valmistus alkaa toukokuussa ja hinnat on nyt julkaistu.
- Ford Puma -kevythybridien myynti on käynnistynyt vauhdikkaasti.
- Tulevan automaattivaihteisen mallin uskotaan kiihdyttävän myyntimenestystä entisestään.
VANTAA, 26.2.2020 – Ford Puma lanseerattiin Suomessa helmikuussa. Mallisto laajenee toukokuun tuotannosta alkaen, mistä lähtien Pumaan on saatavana kevythybridimallien lisäksi myös seitsemänvaihteisella kaksoiskytkinvaihteistolla varustetut 125-hevosvoimaiset EcoBoost-bensiinimallit. Automaattivaihteisto on mahdollista valita Puman kaikkiin varustetasoihin – Titanium, Titanium X, ST-Line ja ST-Line X.
Koko Ford Puman mallisto on erittäin kilpailukykyisesti hinnoiteltu. Automaattimallien hinnat alkavat 25 694 eurosta ja kevythybridien 22 774,97 eurosta.
Kattava vakiovarustelu ja mielenkiintoisia valinnaisvarusteita
Puman vakiovarustelu on todella kattava ja siihen on saatavana tyylikkäät Titanium ja Titanium X sekä urheilulliset ST-Line ja ST-Line X -mallit. Vakiovarusteluun kuuluu muun muassa etuistuinten ristiselän sähkösäätö ja hierontatoiminto (Titanium ja Titanium X), navigointijärjestelmä, automaatti-ilmastointi, langaton latausalusta ja FordPass Connect -modeemi.
Pumaan on myös saatavana valinnaisvarusteita, joita on totuttu näkemään isompien kokoluokkien automalleissa, esimerkiksi handsfree-takaluukku.
Viiden tähden turvallisuutta
Kuljettajaa avustavien teknologioiden valikoima on laaja. Niihin kuuluvat esimerkiksi törmäyksenestoavustin, kaistanpitoavustin, törmäyksen jälkeinen jarrutusjärjestelmä, nopeusrajoitusten tunnistus ja takaistuinten turvavyömuistutus sekä ensimmäisenä Ford-mallina paikallisten vaaratilanteiden ilmoitusjärjestelmä (Local Hazard Warning). Puma on saanut Euro NCAP -testissä täydet viisi tähteä.
Innovatiivisia ratkaisuja asiakkaiden arkeen
Täysin uusi Ford Puma edustaa Fordin uutta asiakaslähtöistä muotoilu- ja suunnitteluideologiaa. Asiakkaat osallistuivat Puman suunnitteluprosessiin, minkä ansiosta autossa on lukuisia arkipäivän elämää helpottavia innovatiivisia ratkaisuja, kuten helposti irrotettavat ja pestävät istuinpäälliset. Ainutlaatuisiin tavaratilaratkaisuihin sisältyvät integroitu tavaratilan suoja ja Ford Megabox, jossa voi kuljettaa vaikka kaksi golfbagia pystyasennossa. Megaboxissa voi kuljettaa kätevästi myös likaiset ja märät tavarat, sillä se on helppo puhdistaa pohjassa olevan tyhjennystulpan ansiosta.
”Täysin uusi Ford Puma on täydellinen paketti ja tarjoaa asiakkaille järkevään hintaan runsaasti vakiovarusteita, taloudelliset moottorit ja ainutlaatuisia innovatiivisia ratkaisuja, puhumattakaan Fordin loistavista ajo-ominaisuuksista. Uskomme, että tämä tuo meille menestystä tässä kilpaillussa segmentissä”, toteaa Johan Lindberg, myyntijohtaja, Oy Ford Ab.
Ford Puman Suomen myyntimallistoon kuuluvat 125- ja 155-hevosvoimaiset EcoBoostHybrid -kevythybridit manuaalivaihteisina ja 125-hevosvoimainen EcoBoost-bensiinimalli automaattivaihteisena.
Ford Puma kevythybridimallien CO2-päästöt alkaen 125 g/km, polttoaineen kulutus alk. 5,5 l/100 km*Ford Puma automaattimallien CO2-päästöt alkaen 137 g/km, polttoaineen kulutus alk. 6,1 l/100 km*
*Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen- ja energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 eli hiilidioksidi on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.
1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World HarmonisedLightVehicleTestProcedure -testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. Se on uusi ja totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP korvaa kokonaan New European DriveCycle -syklin (NEDC), joka on nykyinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.
Lähde: MyNewsDesk